Odpowiedzialność w Internecie stanowi wieloaspektowy temat. Można wskazać chociażby na takie problemy jak: nieprzestrzeganie praw autorskich (piractwo), ochronę danych osobowych, regulacje dotyczące e-commerce (handel elektroniczny), cyberbezpieczeństwa, cyberstalkingu, przestępczości internetowej, odpowiedzialność za publikowane treści np. za zniesławienie, fałszywe informacje oraz mowę nienawiści.

Powyższe wyliczenie nie jest kompletne. Interdyscyplinarność sieci Internet sprawia, że problemy te można mnożyć i w związku z ciągłym rozwojem pojawiają się nowe pola do naruszeń prawa.

Każde z tych działań może prowadzić do różnych form odpowiedzialności prawnej, w tym karnej, cywilnej i administracyjnej.

Najlepszą więc metodą unikania konfliktów z prawem w Internecie jest uzmysłowienie sobie, że w sieci nie pozostajemy anonimowi, gdyż przy zadaniu sobie odrobiny trudu można zidentyfikować autora danych działań czy też wpisów. 

Odpowiedzialność w internecie ma wymiar nie tylko prawny, lecz również moralny. Rozwój technologii daje coraz szersze pole do nadużyć, dlatego w dobie panującej cyfryzacji tym bardziej należy mieć na uwadze konsekwencje swoich działań.

Zapraszam do zapoznania się z dokumentem: "Skutki prawne hejtu".