Świętujemy z Portugalczykami

25 kwietnia jest w Portugalii obchodzony jako Święto Wyzwolenia, które upamiętnia tak zwaną rewolucję goździków. Korzystając z dnia wolnego wybraliśmy się na wycieczkę do Portimão.

Ta wyprawa była jednym z najbardziej udanych wypadów podczas naszego pobytu w trakcie stażu Erasmus+. Do przepięknej turystycznej miejscowości dotarliśmy pociągiem. Podczas podróży mogliśmy podziwiać zachwycające widoki, a różnorodny krajobraz południowej Portugalii robiły na nas duże wrażenie. Po przybyciu na miejsce, nasz niezawodny przewodnik i organizator całej wycieczki, Filip Oliveira oprowadził nas po centrum miasta, opowiadając o ciekawostkach z nim związanych. Następnie udaliśmy się na słynną  plażę dos Tres Castelos, gdzie spędziliśmy kilka godzin relaksując się na piasku i podziwiając piękne widoki. Tam też udało nam się znaleźć spokojne miejsce na odpoczynek oraz zrobić mnóstwo wspaniałych zdjęć.  Popołudnie wykorzystaliśmy na smakowanie portugalskiej kuchni, marcepanowych słodkości oraz spacer przybrzeżną promenadą.  Zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc, w tym piękne zabytkowe budynki, kościoły i urokliwe wąskie uliczki. Wieczorem zmęczeni, ale bardzo zadowoleni powróciliśmy do Faro. Wycieczka do Portimão była doskonałą okazją do poznania turystycznego oblicza Portugalii i spędzenia czasu na zjawiskowej plaży więc z pewnością pozostanie nam w pamięci jako jedno z najprzyjemniejszych przeżyć podczas naszego pobytu w Portugalii.