Kolejny raz jesteśmy SZKOŁĄ SUKCESU! Wyniki EWD za okres 2020 - 2022
Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała najnowsze wskaźniki Edukacyjnej Wartości Dodanej obejmujące okres 3-rocznikowy: 2020–2022. Wskaźniki obecnie są obliczane dla szkół kończących się egzaminem maturalnym.
Szczegóły na stronie CKE: ZOBACZ
Mimo pandemii wyniki Technikum nr1 w porównaniu do innych szkół są wysokie. Zarówno wyniki egzaminów z przedmiotów humanistycznych jak i przedmiotów matematyczno-przyrodnicznych znajdują się w ćwiartce sukcesów. Na uwagę zasługuję egzamin z matematyki, którego wyniki znajdują się poza elipsą wyników średnich. Serdeczne gratulacje dla tegorocznych maturzystów i nauczycieli.
Kolejny raz jesteśmy SZKOŁĄ SUKCESU!
Wyniki EWD za okres 2019 - 2021
Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała najnowsze wskaźniki Edukacyjnej Wartości Dodanej obejmujące okres 3-rocznikowy: 2019–2021. Wskaźniki obecnie są obliczane dla szkół kończących się egzaminem maturalnym.
Szczegóły na stronie CKE: ZOBACZ
Mimo pandemii i kłopotów z przygotowaniem do tegorocznych egzaminów maturalnych, wyniki Technikum nr1 w porównaniu do innych szkół są wysokie. Zarówno wyniki egzaminów z przedmiotów humanistycznych jak i przedmiotów matematyczno-przyrodnicznych znajdują się w ćwiartce sukcesów. Na uwagę zasługuję egzamin z matematyki, którego wyniki znajdują się poza elipsą wyników średnich. Serdeczne gratulacje dla tegorocznych maturzystów i nauczycieli.
Warto przeanalizować opublikowane wykresy i zapoznać się z metodologią opracowania wskaźników.
Do ewaluacji wyników i efektywności nauczania wykorzystuje się dwa rodzaje wskaźników egzaminacyjnych. Pierwszy z nich informuje o wynikach nauczania w danej szkole. Drugi typ ewaluacyjnych wskaźników egzaminacyjnych opisuje efektywność nauczania, czyli wykorzystanie przez szkołę zasobów „na wejściu”. Wskaźniki efektywności nauczania wyznacza się za pomocą metody edukacyjnej wartości dodanej – EWD. Metoda EWD to zestaw technik statystycznych pozwalających oszacować wkład szkoły w końcowe wyniki egzaminacyjne. Wkład ten nazywamy właśnie edukacyjną wartością dodaną. EWD jest egzaminacyjnym wskaźnikiem efektywności nauczania w danej szkole.
Szczegóły znajdziecie na stronie https://ewd.edu.pl/wskazniki/matura/witamy/jak-obliczano-wskazniki/
Wyniki egzaminacyjne uczniów zależą od wielu czynników niezależnych od szkoły, przede wszystkim od uprzednich osiągnięć uczniów. Dlatego końcowe wyniki egzaminacyjne mogą być w wielu wypadkach wysoce zawodnymi wskaźnikami tego, czy dana szkoła dobrze naucza. W odróżnieniu od zespołu ekspertów Perspektyw, Zespół EWD promuje metodę statystyczną, która prowadzi do wyliczenia wyników egzaminów i efektywności nauczania z uwzględnieniem wyników uczniów, którzy rozpoczęli naukę w szkole ponadgimnazjalnej.
Jak odczytywać wyniki wskaźnika Edukacyjnej Wartości Dodanej?
Wyniki wskaźników EWD przedstawiane są graficznie w układzie współrzędnych, w którym na osi poziomej znajdują się wyniki egzaminacyjne, natomiast na osi pionowej EWD. Dane placówek prezentowane są w postaci elips reprezentujących łączną informację o średnim wyniku egzaminacyjnym oraz EWD w zakresie sprawdzanym przez egzamin zewnętrzny z uwzględnieniem niepewności szacowania obu wartości (poziom ufności dla rozkładu dwuwymiarowego: 95%).
Opis położenia placówki w układzie współrzędnych może ułatwić wyróżnienie kilki punktów odniesienia:
- Elipsa A (szary - ciemny) - przedstawia średnie wyniki 50% szkół w skali kraju.
- Elipsa B (szary - jasny) - przedstawia średnie wyniki 90% szkół w skali kraju.
- Elipsa C (błękitna) to placówka o wysokich wynikach egzaminów oraz wysokiej efektywności nauczania.
- Elipsa D (niebieska) to placówka o wysokich wynikach egzaminów oraz niskiej efektywności nauczania.
- Elipsa E (czerwona) to placówka o niskich wynikach egzaminów oraz niskiej efektywności nauczania.
- Elipsa F (zielona) to placówka o niskich wynikach egzaminów oraz wysokiej efektywności nauczania.
Szkoła neutralna (notująca zarówno średni w skali kraju, poziom wyników egzaminów jak i przeciętną efektywność nauczania) będzie znajdować się w elipsie A w samym centrum układu. Im bardziej szkoła jest oddalona od centrum układu w prawo i do góry tym lepsze ma wyniki egzaminów oraz efektywność nauki.
Kolejny raz jesteśmy SZKOŁĄ SUKCESU!
Wyniki EWD za okres 2018 - 2020
Opublikowane zostały wskaźniki efektywności nauczania EWD. Mimo pandemii i kłopotów z przygotowaniem do tegorocznych egzaminów maturalnych, wyniki Technikum nr1 w porównaniu do innych szkół są wysokie. Zarówno wyniki egzaminów z przedmiotów humanistycznych jak i przedmiotów matematyczno-przyrodnicznych znajdują się w ćwiartce sukcesów. Na uwagę zasługuję egzamin z matematyki, którego wyniki poszybowały wysoko poza elipsę wyników średnich. Serdeczne gratulacje dla tegorocznych maturzystów i nauczycieli.
Warto przeanalizować opublikowane wykresy i zapoznać się z metodologią opracowania wskaźników.
Do ewaluacji wyników i efektywności nauczania wykorzystuje się dwa rodzaje wskaźników egzaminacyjnych. Pierwszy z nich informuje o wynikach nauczania w danej szkole. Drugi typ ewaluacyjnych wskaźników egzaminacyjnych opisuje efektywność nauczania, czyli wykorzystanie przez szkołę zasobów „na wejściu”. Wskaźniki efektywności nauczania wyznacza się za pomocą metody edukacyjnej wartości dodanej – EWD. Metoda EWD to zestaw technik statystycznych pozwalających oszacować wkład szkoły w końcowe wyniki egzaminacyjne. Wkład ten nazywamy właśnie edukacyjną wartością dodaną. EWD jest egzaminacyjnym wskaźnikiem efektywności nauczania w danej szkole.
Szczegóły znajdziecie na stronie https://ewd.edu.pl/wskazniki/matura/witamy/jak-obliczano-wskazniki/
Jesteśmy szkołą sukcesu!
EWD za okres 2017 - 2019
Co to jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)?
System egzaminów zewnętrznych służy dwóm głównym funkcjom: ocenie osiągnięć uczniów w świetle wymagań programowych oraz ewaluacji wyników i efektywności nauczania w danej szkole.
Do ewaluacji wyników i efektywności nauczania wykorzystuje się dwa rodzaje wskaźników egzaminacyjnych. Pierwszy z nich informuje o wynikach nauczania w danej szkole. Drugi typ ewaluacyjnych wskaźników egzaminacyjnych opisuje efektywność nauczania, czyli wykorzystanie przez szkołę zasobów „na wejściu”. Wskaźniki efektywności nauczania wyznacza się za pomocą metody edukacyjnej wartości dodanej – EWD. Metoda EWD to zestaw technik statystycznych pozwalających oszacować wkład szkoły w końcowe wyniki egzaminacyjne. Wkład ten nazywamy właśnie edukacyjną wartością dodaną. EWD jest egzaminacyjnym wskaźnikiem efektywności nauczania w danej szkole.
Opis położenia szkoły (elipsy) w układzie współrzędnych (wynik egzaminu, EWD) może ułatwić wyróżnienie kilku punktów odniesienia.
- Szkoły neutralne. Licea ogólnokształcące lub technika, w których notujemy zarówno średni w skali kraju poziom wyników maturalnych, jak i przeciętną efektywność.
- Szkoły o wysokich wynikach maturalnych i wysokiej efektywności mierzonej EWD (prawa górna ćwiartka).
- Szkoły o wysokich wynikach maturalnych i niskiej efektywności mierzonej EWD (prawa dolna ćwiartka).
- Szkoły o niskich wynikach maturalnych i wysokiej efektywności mierzonej EWD (lewa górna ćwiartka).
- Szkoły o niskich wynikach maturalnych i niskiej efektywności mierzonej EWD (lewa dolna ćwiartka).
Jesteśmy szkołą sukcesu!
Co to jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)?
System egzaminów zewnętrznych służy dwóm głównym funkcjom: ocenie osiągnięć uczniów w świetle wymagań programowych oraz ewaluacji wyników i efektywności nauczania w danej szkole.
Do ewaluacji wyników i efektywności nauczania wykorzystuje się dwa rodzaje wskaźników egzaminacyjnych. Pierwszy z nich informuje o wynikach nauczania w danej szkole. Drugi typ ewaluacyjnych wskaźników egzaminacyjnych opisuje efektywność nauczania, czyli wykorzystanie przez szkołę zasobów „na wejściu”. Wskaźniki efektywności nauczania wyznacza się za pomocą metody edukacyjnej wartości dodanej – EWD. Metoda EWD to zestaw technik statystycznych pozwalających oszacować wkład szkoły w końcowe wyniki egzaminacyjne. Wkład ten nazywamy właśnie edukacyjną wartością dodaną. EWD jest egzaminacyjnym wskaźnikiem efektywności nauczania w danej szkole.